nuffnang ads

Monday, 30 May 2011

kenapa .... ?

assalamualaikum ,

hey , apa semua update pasal salih yaacob ni ? hm , apa-apa pun congrate to salih yaacob kerana telah berjaya memenuhi kuota . kahkahkah . lawaklah . hm , okay . sekarang aku pulak nak tanya .

soalan ini ditujukan kepada golongan HAWA aje :

KORANG SANGGUP TAK DIMADUKAN ?

kalau aku ? hm , siapa nak .. aku pun tak nak . eshh , tak mahu aku kongsi-kongsi suami ni . tapi bila ALLAH menjanjikan payung emas , tetibe excited pulak aku rela dimadukan nanti . HAHHAHAHA . gile betul aku nie . hm , memang perit , sakit , jealous , terasa or bla bla , tapi ini semua kat dunia je kan ? so , bertahanlah untuk mendapatkan payung emas ! kahkahkah . MAI MAI ADE MADU . *belum tentu aku sanggup :"(*


okay , soalan ini ditujukan kepada golongan ADAM pulak :

KENAPA KORANG NAK KAHWIN LAGI ???

yelah , sebelum kahwin .. perghhhh , ayat ! tak boleh blah . " cuma awak dihati abang ! " , " abang takkan pernah sesekali menduakan awak . " , " awaklah cinta pertama dan terakhir abang . " , " abang janji abang akan setia . " , " sayang , jangan pernah curang nan abang taw ! " or bla bla . tapi tengok !!! siapa yang tinggal siapa ? siapa yang menduakan siapa ? siapa yang curang siapa ? 

ceyy , bila perempuan curang , cepat jeee masuk BERITA HARIAN , METRO , UTUSAN MELAYU , HARAKAH .... eh , harakah tak termasuk .. heeee ~ hah , tersebar luas ! tapi kalau lelaki curang , YA ALLAH susah bebeno nak tersebarnyaaa ! memanglah lelaki boleh kahwin EMPAT ! tapi kalau dah beria-ria sangat . terus terang jelah . ni tak , sorok-sorok lagi . mana tak kena simbah asid , kena halau rumah or bla bla bla . HAHAHA .

bila isteri tanya , " abang , siapa perempuan tuh ? " , " abang nak pergi mana malam-malam ni bang ? " , " abang ada perempuan lain ke hah ? " , " abang jujurlah dengan saya ! " or bla bla .. isteri punya merayu . si suami boleh pulak kata , " kawan saya lah , awak sibuk kenapa ? " , " jangan sibuk boleh tak ? " , " eh , suka hati aku lah kalau ada perempuan lain ke tak ! " , " kau nak aku jujur apanya hah ?! " or bla bla ... kadang-kadang si suami ini sedap hati je kata " AKU CERAIKAN KAU ! " ... perghhh , ayat ini ! aku tak nak dengar sampai bila-bila . seram ! HAHAHAHA .

Sabda Nabi Muhammad Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam (yang artinya) :
“Dunia itu adalah perhiasan, sebaik baik perhiasan adalah istri yang shalihah.” (HR. Muslim)

jadilah isteri yang setia dan taat walaupun dimadukan . bersabarlah kerana ALLAH sedang menguji kita . besar pahala setia dengan suami . tapi kalau suami tak boleh harap , baik lah korang pergi mahkamah . heee ~  takdelah , banyakkan berdoa supaya suami kita berubah :)

aceyyy , aku ni macam orang dah kahwin jeee . HAHAHAHA .. takde pengalaman cuma mendengar cerita daripada orang yang berpengalaman :) heee ~ okaylah , SETIALAH PADA YANG SATU :) tata , salam <3


p/s : nak bergayut dengan aima ... wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ^^

7 comments:

Mr. M.E said...

hm.... maybe i will not kot.... tgk arh dlu... hahaha... bagos2... transformation baru..... lbey islamic...

>~ G 9 FoREVER!! ~<

Mr. M.E said...

hmmm.... kalau aku?? entahlaa... haha... setia kot...
bg0s2... transformation baru kearah islamic....

<~ ^__^ G 9 F0REveR!! ~>

farah syazana said...

am : yeke ? HAHHAA , skrg bole la ckp cmtu . bile dah kawin t , len plak cternye .. HAHAHAHA .. sikit je islamicnyee :)

haky husky said...

ewahhhh nonomey , makin pandei eh . Ingat kawen jer tahu .Apepon tetap best !

farah syazana said...

hahaha , tenkiu la kawan :) mana ade , tak fikir pun .. heeeeeeee ~

sya hassan said...

makkk xsggp!!! kang mcm2 hal plak yg jdi di kmudian hari.. xke nyesal xsudah??

farah syazana said...

HAHHAHA .. menyesal at dunia jee . hee ~ janji payung emas dapat , HAHHAA . *akurasefikiranakusempit!*