nuffnang ads

Friday, 8 May 2015

Syukur.

Assalamualaikum.

Tak tahu kenapa, aku rasa syukur. Walaupun aku sunyi. Aku still ade keluarga.

Aku tahu. Allah itu adil.
Tuhan tu tahu yang terbaik untuk aku.
Kalau ade pacar, mungkin aku lupa dia.
Mungkin aku lagi boros.
Mungkin aku terlalu layan cinta manusia.

Allah tahu aku tak ready.
Kalau orang masuk meminang sekarang, aku rasa aku dah boleh bagi jawapan "TAK".
SEBAB memang tak ready.
Aku tak tahu bila dah ready.
Tapi semua ni tak penting. Yang penting, macam mana aku nak me-ready-kan diri?
Ke fasa hubungan selamanya.
Ke fasa saling mempercayai.
Ke fasa untuk ke syurga dengan mudah.

Bagi aku, cinta memang indah. Tapi tak prepare bekalan untuk hadapinya pun tak boleh jugak.
Sabar. Setia. Kasih sayang. Tolerasi.

"BIARLAH TAKDE ORANG SUKA AKU SEKARANG, TAK PERLULAH AKU PERLU MENOLAK HULURAN CINTA MEREKA. DAN TAK PERLULAH AKU UNTUK MENYAKITKAN HATI MEREKA."

Once I ready, I know He will plan it better than me. 

Salam cinta. Salam syukur 😉

No comments: